diumenge, 22 d’agost del 2010

Setmana de l'agricultura

Aquesta setmana ha estat especialment moguda a la Llar. Després que els infants tornessin d'estar-se quinze dies amb les seves famílies, i abans no comencin les classes de repàs, demà mateix. Aquesta setmana han estat entretinguts amb diverses activitats.

Pels nens ja és un costum fer un partit de futbol cada tarda, pels que no els agrada rebre pilotades, es queden a la sala de dansa jugant al ping-pong.
Des de divendres però se'ls va afegir una nova activitat. L'agricultor em va dir que la mandioca (le manioc, com diu mr. Chamroeun) s'havia de recollir, i em va demanar si el podien ajudar els infants.
I els nanos que s'ho prenen tot com un joc, van estar encantats d'anar a l'hort.

He de dir que m'agrada molt aquest esperit que tenen de fer coses col.lectivament.
Ahir a la tarda en sortir de l'oficina, mr. Chamroeun em va dir que s'havia d'anar a pesar les patates, i quan hi vaig arribar, vaig veure que els infants, després de passar-se la tarda arrancant-les i posant-les al cotxe perquè Chavang les transportés fins a sota de l'arbre, encara tenien ànims per posar-les en sacs i seguir fent bromes cada cop que els feia una foto.



La pila de mandioca al final del dia era important



El Kay Soeurth i el Keuth Samang ajudant a pesar els sacs



Un primer pla dóna una idea de la dimensió d'aquestes arrels comestibles



Un cop pesats, esperem per carregar-los al tractor



Moment de fer els càlculs del pes



Un cop el tractor carregat, llestos per marxar